marți, 13 septembrie 2016

Cum a fost al doilea trimestru de sarcina?


Acum ca a trecut si al doilea trimestru de sarcina fara probleme si fara complicatii, va pot spune cam prin ce trece o viitoare mamica in aceasta perioada. Daca vreti sa cititi prin ce am trecut in primul trimestru de sarcina, dati click aici, daca nu, luati-va o cana de cafea sau de ceai, pentru ca o sa aveti de citit!
Incepeti sa vedeti pe saptamana ce trece ca incepe sa vi se observe burta din ce in ce mai mult. Daca in primul trimestru de sarcina am avut noroc si nu prea isi dadea seama lumea ca sunt gravida, acum o sa inceapa sa se vada burta, sa se rotunjeasca si sa capatati acea alura de viitoare mamica. Eu personal pana la sfarsitul trimestrului al doilea am luat 5 kg in greutate, de la 53 de kg, cate aveam cand am ramas insarcinata, am terminat al doilea trimestru cu 58 de kg. Nu mi se pare foarte mult, comparativ cu alte persoane si fata de ce am mai auzit, dar nici nu va ganditi ca am mancat foarte mult. Ca si in primul semestru am fost la fel de sensibila la carne, desi parca s-a mai dus din scarba aceea si cateva bucatele de carne in mancare am puteam sa mananc. O sa vedeti ca lucrurile pe care le faceati cu usurinta incep sa devina un pic mai grele, cum ar fi urcatul scarilor sau sa va incaltati. A, apropo, acum puteti afla si ce o sa aveti: fetita sau baietel!

In al doilea trimestru starile de rau trec. Daca am fost destul de sensibila si imi venea rau destul de des, am fost fericita ca in aceasta perioada mi-a fost rau doar o singura data. In rest, somn am bagat la fel de mult, desi pe timpul zilei eram un pic mai activa, dar partea proasta este ca incepe perioada carceilor si junghiurilor. Nu doar o data m-am trezit in mijlocul noptii cu junghi la picioare sau carcei, de cateva ori m-am trezit chiar plangand de durere. Ce pot sa zic este ca or sa treaca, asta daca ii aveti, iar daca nu ii aveti sunteti niste norocoase! Si acum ii mai simt, nu atat de des ca in al doilea trimestru, dar inca ii mai am, cam o data pe saptamana.

Bun, o perioada proasta a fost inlocuita cu alta la fel de proasta, dar hai sa va spun acum ceva care este de-a dreptul magic si se intampla in al doilea trimestru: bebe incepe sa miste! Primele dati, fiind copilul micut, nu se simteau ca niste miscari propriu-zise, ci mai mult ca si cand as fi avut gaze si s-ar fi miscat prin mate. Nu se vedeau, nu se simteau la mana, decat eu le simteam si ma bucuram de ele impreuna cu bebe. A fost o perioada de maxim o luna in care efectiv m-am marit vazand cu ochii, copilul a crescut si s-a marit si tocmai atunci au inceput sa se simta la mana cum misca copilul! Toata lumea in jurul meu era foarte entuziasmata de acest lucru, mai ales ca sunt si prima din grupul in care sunt si prima din familia mea care are un copil, asa ca toata lumea era foarte curioasa sa-l vada pe bebe! Oricum, sa nu va speriati daca bebe are obiceiul sa se ascunda sub coaste, cum face la mine, caci probabil este la fel de enervant si deranjant ca la mine, pentru ca daca vorbiti cu el si il mangaiati se da la o parte. Este o senzatie magica atunci cand stai noaptea in pat, te pregatesti sa te bagi la somn si sa vezi ca bebe misca de zici ca e la maraton: vorbesti cu el, il alinti, il mangai si vezi ca misca si ca se bucura de vocea ta! Am observat ca la mine misca foarte mult cand cant, acum nu stiu daca din cauza ca ii place sau nu, asta o sa ramana de vazut atunci cand o sa il tin in brate: daca plange cand ii cant, clar l-am chinuit cu vocea mea!

Ar fi recomandat ca sa va gasiti si un doctor cu care sa nasteti, pana la maxim jumatatea trimestrului, pentru ca trebuie sa aveti pe cineva cu care sa stati de vorba, sa va verifice sarcina, sa vedeti daca totul decurge cum trebuie, pentru ca in cazul in care aveti vreo problema, sunt sanse putine sa va monitorizeze sarcina vreun doctor, mai ales daca nu va cunoaste deja tot trecutul si tot istoricul medical.

Cred ca am acoperit cam toate lucrurile prin care am trecut in aceste 3 luni de cand nu ne-am mai vorbit, asadar, daca aveti intrebari sau nelamuriri, nu va sfiiti sa ma intrebati. Sunt deschisa la orice si daca vreti sa aflati ceva si vreti intr-un mod anonim puteti sa-mi trimiteti si un mail la mandmakeup@yahoo.com . Bun, ca sa nu o mai lungesc, o sa urmeze si al treilea trimestru de sarcina, va tin la curent oricum pe Facebook, asadar ramane sa va povestesc despre ultima perioada din toata magia care se intampla! Baietelul meu va multumeste daca ati ramas pana aici cu noi si va pupam!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu