sâmbătă, 2 septembrie 2017

OOTD + Excursie prin Hateg.


Zilele trecute, asa cum am anuntat pe Facebook, am fost in concediu prin Hateg. Am fost cazati la periferia orasului, lucru ce nu ne-a deranjat in mod special, mai ales din cauza faptului ca in fiecare zi ne-am ales locuri de vizitat de prin imprejurimi. In prima zi, cand am ajuns, eram toti cam morti de oboseala, asa ca am cazut de acord sa vizitam micul orasel, si am ajuns fix de zilele Hategului, asa ca ne-am plimbat prin centru, iar dupa plimbare am stat un pic la concertul care avea loc. Nu puteam sta mult, fiind cu Bubu, mai ales din cauza faptului ca are un program bine stabilit, iar daca nu il urmam e vai si amar de capul nostru!
Intr-una din zilele in care am stat in aceasta zona minunata, am decis sa facem un mic traseu care sa ne ocupe toata ziua: mergem la Deva, vizitam cetatea si putin orasul, dupa plecam spre Sarmizegetusa, vizitam fosta capitala dacica, iar la intoarcere ne oprim putin prin Hunedoara. Fiind toate trei in aceeasi zona nu a fost foarte dificil sa urmam acest traseu, a fost doar un pic ingreunat de faptul ca am avut cu noi in permanenta un copil de 9 luni. Ajunsi la cetate a trebuit sa luam copilul in brate, sa facem cu randul, nefiind un loc in care sa-l plimbam cu carutul. Ceea ce ne-a socat pe noi a fost cat de tare batea vantul! Soarele ardea, vantul batea tare, dar nu ne-a oprit in a vizita cetatea, care mie mi s-a parut foarte frumoasa! Fiind o zi plina de activitati si de plimbari, am decis sa ma imbrac simplu si lejer, fiind un mic dalmatian. Tricoul este de la Bonprix, pantalonii scurti de la Koton, iar sandalutele tot de la Bonprix





Putin, despre cetate, asa cum este prezentata pe site-ul oficial: "Monument istoric și de arhitectură laică, Cetatea medievală a Devei a fost construită la mijlocul secolului XIII pe Dealul Cetății, un con vulcanic cu altitudinea de 378 metri. Prin poziția sa strategică deosebită, cetatea a păzit din înălțimea ce domina orașul Deva, secole de-a rândul, ieşirea şi intrarea în Transilvania pe valea Mureşului. S-au descoperit aici urme de locuire din neolitic şi din epoca bronzului iar prezenţa unor blocuri de piatră cioplită, cu caracteristicile tăieturi în formă de coadă de rândunică, îi face pe arheologi să intuiască rămășițele unei o fortificaţii dacice. Cetatea Deva apare ca rezultat al unei evoluţii arhitectonice de şapte secole, iar puternicele frământări politice şi economice care au zguduit istoria Transilvaniei se pot citi în zidurile ei. În prezent, în ansamblul fortificat de plan oval, alungit pe axa est-vest al cetății, este greu de reconstituit la fața locului dispoziţia cladirilor şi a lucrărilor de fortificare realizate de-a lungul vremurilor."
A doua locatia a fost Sarmizegetusa, un loc magic, linistit, care te umple de energie. Mi-am dorit de foarte mult timp sa ajung acolo, iar intr-un final am ajuns. La fel, ruinele fostei capitale se afla in padure, iar Bubu iar s-a bucurat de toata atentia noastra, fiind plimbat din brate in brate. 










Cateva cuvinte despre Sarmizegetusa, de pe site-ul oficial: "Sarmizegetusa se află situată în partea de vest a Ţării Haţegului, la aproximativ 8 km de “Porţile de Fier ale Transilvaniei”, de unde se face trecerea în Banat.
În antichitate romanii au construit aici capitala provinciei Dacia Colonia Ulpia Traiana Augusta Dacica Sarmizegetusa. Zidurile oraşului aveau o lungime de 500 x 600 m şi închideau în interior o suprafaţă de aproximativ 33 ha. Pe o suprafaţă de 60-80 ha, în afara zidurilor de incintă ale oraşului, romanii au construit numeroase monumente publice, case particulare, morminte, etc.". Cum am spus si eu mai sus, locul pare magic, desprins parca din povestile cu zane si pitici, fiind in jurul tau numai natura si aer curat. M-am incarcat cu o energie buna stand acolo, dar, cum am citit pe un alt blog, nu va asteptati sa vedeti ceva nemaivazut, nemaipomenit, la Sarmizegetusa vezi mai degraba cu sufletul, nu cu ochii. Este de vis, as vrea sa mai revin cel putin o data acolo, si mai mult ca sigur o s-o fac, cand creste pustiul mai mare, sa-i arat si lui ce frumuseti exista in tara noastra.

Sunt curioasa acum despre voi, ati vizitat aceasta zona si frumusetile sale? Daca da, ce parere v-a facut? Daca nu, ce v-ati dori sa vizitati de pe aici? Eu sigur voi mai reveni prin aceste zone, m-a lasat cu o impresie foarte placuta, iar aerul curat si linistea de acolo imi lipsesc teribil de mult. Daca vreti sa ma urmariti pentru noutati in legatura cu blog-ul sau viata mea de zi cu zi, urmariti-ma pe Facebook! V-am pupat!

34 de comentarii:

  1. Ce poze frumoase! Destinatia este de vis. Trebuie sa ajung si eu acolo.😊

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc! Da, este de vis, recomand oricui acest loc 💙

      Ștergere
  2. O tinuta perfecta pentru zilele in care ai mult de mers, de vizitat. LOCATIA E SUPERBA!Poate ar trebui sa maresti pozele, ar fi mai ok.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce-i drept, am mai marit un pic pozele dupa ce mi s-a mai spus. Daca le maresc si mai mult sunt prea mari :)

      Ștergere
  3. Am fost acum 2 ani in acea zona, dupa o mini excursie la Cazanele Dunarii. Este intr-adevar foarte foarte frumoasa zona! Ti-as recomanda sa faci scrisul putin mai mare, pentru a fi mai usor de parcurs.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vreau sii eu sa ajung la Cazanele Dunarii! La anu' sigur ajung! O sa incerc sa mai schimb ceva prin tema, multumesc pentru sugestie!

      Ștergere
  4. pozele tale mi-ar facut pofta de o excursie :D din pacate concediul meu este paaa de mult :D il asteptam pe urmatorul, in noiembrie :)))

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu am fost, dar pare un loc linistit si frumos.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asta am si cautat, cand ne tot gandeam unde sa mergem :)

      Ștergere
  6. Oh, avem o tara atat de frumoasa! Si eu am fost in Hateg vara aceasta si mi-a placut enorm. :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Nu am fost in Hateg, in schimb anul acesta am fost pe Transalpina si m-a impresionat foarte mult peisajul, ti-l recomand daca nu ai fost ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, este de vis peisajul pe Transalpina. Doi ani la rand am fost de cel putin doua ori pe acolo, dar anul asta am ratat traseul din cauza piciului. Poate anul viitor nu o sa-l mai ratam :)

      Ștergere
  8. Foarte frumoasă zona. Am fost de mai multe ori la Deva, dar nu am reușit încă să ajung la Sarmisegetuza. E un must!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Trebuie neaparat sa ajungi! Aer curat, liniste, natura, ce vrei mai mult de atat?

      Ștergere
  9. Am fost in acea zona, dar a trecut asa mult timp de atunci incat ar trebui sa-mi reimprospatez amintirile.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sper sa fie la fel de frumos ca atunci cand ai fost ultima oara :)

      Ștergere
  10. Chiar saptamana trecuta auzeam ca este un loc minunat si am de gand sa vizitez si eu cat mai repede posibil. Pozele tale m-au convins, abia astept putin timp liber.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca te-am convins. Cred ca si toamna este un peisaj de vis :)

      Ștergere
  11. Nu am ajuns in aceasta zona, dar imi doresc sa vad Sarmizegetusa. Sunt superbe pozele

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc! Sper sa poti ajunge macar un pic, sa te relaxezi un pic :)

      Ștergere
  12. Cat de bine arata totul. Tot ce pot să zic este că iubesc natura, iar un loc precum acesta Mi-ar încânta ochii

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este unul din cele mai frumoase locuri din Romania in care am fost :)

      Ștergere
  13. Chiar n-am fost niciodată la Hațeg, dar îmi plac mult pozele tale! O să-l trec pe Travel Bucket List

    RăspundețiȘtergere
  14. n-am fost, dar mi-as dori sa vad aceste locuri )

    RăspundețiȘtergere
  15. Cred ca n-am ajuns niciodata pe aici. Mi-au placut pozele si asa m-am mai familiarizat si eu cu zona. Imi place outfitul tau. Este unu comod si practic

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si la noi a fost prima oara cand am vizitat aceasta zona, dar sigur nu o sa fie ultima oara :)

      Ștergere
  16. Am trecut-o pe lista de locuri de vizitat! Superba zona!

    RăspundețiȘtergere