miercuri, 11 octombrie 2017

Sfaturi pentru proaspetele mamici.

Aparitia unui copil iti poate da lumea peste cap, mai ales daca esti invatata, cum eram si eu, sa pierzi noptile, sa iesi des si sa calatoresti mult. Nu-ti pot explica cat de mult iti schimba stilul de viata, mai ales ca in primele luni de viata ale copilului trebuie sa te "mulezi" dupa nevoile acestuia. M-am gandit sa va vin in ajutor cu cateva sfaturi, mai ales daca sunteti la inceput de drum ca mama sau inca asteptati sa dati nastere micii voastre minuni, pentru ca stiu ca in unele cazuri incepi sa cauti sfaturi pe net, la rude, la prieteni, peste tot. Nu consider ca felul in care mi-am crescut eu copilul este cel mai bun, sau ca sunt vreo mama perfecta, dar incerc sa fiu cat de buna pot si incerc sa va dau o mana de ajutor.

1. Odihneste-te. Vei pierde multe nopti de somn, poate nu la inceput, dar la colici sau la dintisori sigur. Asadar, de cate ori ai ocazia odihneste-te alaturi de copilul tau, indiferent daca e zi sau noapte. 
2. Cere ajutorul sotului. E posibil ca tu sa nu mai faci atat de multe lucruri ca inainte, de exemplu mancare sau curatenie, asadar vorbeste cu sotul sa te ajute si el cu ce poate, fie ca da cu aspiratorul sau ca spala vasele. Pentru tine orice strop de ajutor conteaza enorm de tare, asadar nu-ti fie rusine sa ii ceri ajutorul. Sau puteti sa faceti cu schimbul, el sta cu copilul si tu te ocupi de casa, de ce nu?
3. Invata copilul sa stea de mic si cu alte persoane. Va zic din propria experienta ca eu mi-am invatat copilul sa stea si cu mama, cu soacra, cu prietenii (si zilnic se gaseste cel putin unul sa vina pe la noi), iar acum copilul nu e dependent nici de mine, nici de sot. Sta cu cine il las si nu il deranjeaza absolut deloc ca eu plec si il las cu altcineva. 
4. Invata copilul sa stea si sa adoarma singur. De multe ori n-o sa puteti sta langa copil non-stop, cum ar vrea el, si sa zicem ca nici n-aveti cum sa il lasati in compania cuiva, asadar invatati-l sa stea si singurel, in pat, alaturi de jucarii, in carut, in patut, oricum. Asa se va invata, cel putin la inceput, sa si adoarma singur, iar voi nici nu o sa simtiti ca aveti copil.
5. Nu va stresati pentru orice prostie. Stiu, o sa sune foarte stupid, mai ales ca si eu ma stresam pentru orice lucru si plangeam foarte des, mai ales in prima luna, dar o mama linistita inseamna un copil linistit. 
6. Ascultati-va instinctul de mama. Cred ca acesta este cel mai important sfat, pentru ca de multe ori nu stim ce este in neregula cu copilul nostru, sau poate chiar nu este nimic, dar fiind la inceput, neavand experienta, primind gratuit sfaturi de la mama, soacra, vecina sau prietena ne punem la indoiala simtul de mama. Nu faceti asta! Noi vom sti intotdeauna ce-i mai bine pentru copil, vom sti involuntar daca ii e foame, daca ii e rau, daca ii e frig, daca ii e somn, asadar nu va speriati si concentrati-va asupra lui. 

Eu, la inceput, recunosc ca eram foarte speriata si ma panicam din orice, plangeam foarte mult si eram foarte agitata. Starea mamei se trasmite copilului, iar asta mi s-a confirmat cand l-a luat mama in brate, plangand, si s-a calmat imediat. In momentul acela am realizat ca trebuie sa fiu linistita in prezenta copilului, indiferent de circumstante. As putea sa va vorbesc mult si bine despre acest subiect, dar va las pe voi sa mai lasati sfaturi in comentarii si sa-mi spuneti care a fost cel mai greu moment ca mama. Daca vreti sa vedeti mai multe noutati legate de blog si nu numai, treceti cu un like la pagina de Facebook. Pana cand ne citim data viitoare, v-am pupat!

45 de comentarii:

  1. Sunt sigura ca mamicile vor aprecia acest articol!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ma recunosc in multe dintre punctele accentuate de tine. Eu cred ca am reusit sa creez un echilibru :)
    Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  3. foarte interesant articolul! cu siguranta am invatat cateva lucruri esentiale pentru cand voi fi mamica

    RăspundețiȘtergere
  4. Cred ca panica este parte din fisa postului :)) Pe mine m-a ajutat mult prezenta calma si calda a sotului meu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, corect, panica nu lipseste niciodata :)). Si pe mine m-a ajutat foarte mult sotul, cand era mititel, acum nu mai e atat de "necesar" :))

      Ștergere
  5. Foarte frumos si util articolul tau pentru tinerele mamici :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Bune sfaturi pentru femeile care se pregătesc să devină mămici :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Nu sunt mama inca, dar iti dau dreptate! Ma uit la cumnatele mele cu bebei...si intr-adevar, se planegeau de nesomn si de faptul ca nu mai apucau sa faca nimic..nici macar un dus. Asta in cazul in care esti singurica cu cel mic acasa...lucru care poate fi atat de doborator...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, stiu. La inceput sotul statea destul la mult la munca, practic pleca dimineata si venea seara, iar in zilele in care nu apucam eu sa spal vasele, cand venea el de la munca ma ajuta cu asta. Recunosc ca la inceput am fost destul de egoista cu copilul, il tineam doar pentru mine :)), dar dupa, cand am vazut ca se tragea de mine sa il las si altora, am zis sa incerc si asta...

      Ștergere
  8. din discutiile cu prietenele mamici, e greu si obositor :(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pe cat de greu si obositor e, pe atat de frumos si magic e 💙

      Ștergere
  9. Reguli de bază pe care ar trebui să le citească toate mămicile.

    RăspundețiȘtergere
  10. E bine sa îl înveți și cu altcineva, dacă ai cu cine. Cel mai bine e când ai ajutor.

    RăspundețiȘtergere
  11. Ma regasesc in multe dintre situatiile descrise de tine, dar cred ca e normal sa fie asa, mai ales la primul copil.
    Sunt perfect de acord cu tine cu toate sfaturile, mai ales cu cel referitor la a-ti asculta instinctul... :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, la primul copil inveti foarte multe, de aceea am vrut sa impartasesc cu voi aceste lucruri :)

      Ștergere
  12. Este foarte important ca inainte de a deveni parinti, tinerii sa se documenteze. Nu e chiar asa usor cum pare. Este important si instinctul, dupa cum ziceai si tu, insa e necesara si o educatie in acest sens

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, stiu ce spui. Eu ma uit ca in ultimul timp, pe Facebook imi apar foarte multe mamici tinere, de o varsta mai mica de 23 de ani, si mi se pare foarte ciudat. E usor sa faci un copil, dar totusi, e o responsabilitate enorma pe care ti-o asumi pentru toata viata.

      Ștergere
  13. Am trecut peste aceasta perioada. Tot ce ai spus tu aici, m-a ajutat pe mine sa am o viata usoara la cel de-al doilea copil. Eu am invatat aceste lucruri atunci cand am realizat ca am cocolosit copilul cel mare mai mult decat trebuia si ne-a fost greu amandurora. Sper sa citeasca cat mai multe mamici articolul tau si sa tina cont de aceste sfaturi pentru ca sunt

    RăspundețiȘtergere
  14. *minunate, am uitat uitat un cuvant, scuze

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu-i nicio problema :*. Ma bucur ca gasesti aceste sfaturi utile, mai ales ca ai trecut prin aceasta perioada si stii ce inseamna :)

      Ștergere
  15. Chiar asa este cum ai zis, am trecut si eu prin asta, iar sfaturile sunt foarte bune. Am stat prost la lasatul copilului cu altii si desi acum e bine, am avut o perioada in care nu puteam pleca nicaieri fara baiat. 👍🏻

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca le consideri utile! Ma simt bine cand cineva a trecut prin asta si imi apreciaza sfaturile :)

      Ștergere
  16. Ce scumpete de bebe! Foarte utile sfaturile tale, să mai scrii astfel de sfaturi! Te pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc! Nu prea as vrea sa intru foarte mult in aceasta categorie de articole, dar din cand in cand o sa mai scriu despre acest subiect :). Te pup si eu!

      Ștergere
  17. Asa cum ai zis si tu ... la inceput totul este ciudat si este stresant ca nu reusesti sa linistesti un copil prin nici o metoda cunoscuta. Cu atat mai mult daca copilul are colici.
    Eu nu stau foarte bine la unele capitole si chiar daca am gresit sau nu, imi asum. N-am dus copilul foarte des la bunici pentru ca nici unii nu s-au inghesuit s-o ia pe cea mica. Ea acum nu este foarte sociabila dar sper sa se regleze asta pe parcurs. Inca dorm cu copilul si trebuie sa recunosc ca inainte de toate imi place s-o simt, s-o vad si sa stiu ca este bine! Poate ca sunt eu prea protectiva, prea posesiva, etc :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La mine a fost cam onvers, amandoua se inghesuiau sa ia baiatul, dar eu nu voiam, desi stiam ca m-as fi relaxat si m-as fi odihnit. Fiecare ne crestem copilul/copiii in felul nostru, si nu avem cum sa fim invinovatite pentru asta :)

      Ștergere
  18. Sunt bune de retinut aceste sfaturi pentru viitor. 👍🏼 Imi place articolul tau ☺️

    RăspundețiȘtergere
  19. Un articol util pentru toate mamicile care sunt la inceput de drum cu pufosii lor dragi. Multa sanatate si fericire pentru aia mica! :* ^_^

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca ti s-a parut util! 😄
      Apropo, e baietel, dar apreciez mult urarile de bine! Oricum, vreau si o fetita, in viitor cine stie ce urmeaza 😂. Te pup! :*

      Ștergere
  20. Cateva sfaturi utile care prind tare bine sa le stii sau macar sa le ai la indemana atunci cand e momentul. Felicitari ptr. articol.

    RăspundețiȘtergere